Esimesed kohalikud maasikad ja kurgid on jõudnud turule, ent SmartPosti tuletab meelde: suvised värsked saadused ei talu pakiahelas toimuvat liikumist ning ei sobi saatmiseks pakiautomaadi kaudu.
„Maasikas ei vaja palju, sest juba paar tugevamat puudet sorteerimisel võib marja katki suruda. Sama lugu on kurkidega, mis võivad kaotada värskuse,“ selgitab SmartPosti Baltikumi kliendikogemuse juht Triinu Luidalepp. „Me ei räägi ainult temperatuurist, vaid kogu teekonnast, alustades sorteerimise, transpordi ja käsitlemisega. Pakke tõstetakse, liigutatakse, need saavad teel raputada. Õrn toidukaup ei pea sellele lihtsalt vastu.“
Kuigi SmartPosti pakiautomaadid paiknevad sisetingimustes, ei pruugi isegi stabiilsem temperatuur päästa riknevat kaupa. „Jah, meie pakiautomaadid on siseruumides ega kuumene päikeselise ilmaga üle, kuid õrnade saadetiste puhul ei piisa ainult sellest. Kui kaup on oma olemuselt kiiresti riknev, siis pakiautomaat lihtsalt ei ole mõeldud selle saatmiseks,“ lisab Triinu.
SmartPosti praktika näitab, et halvemal juhul võib riknenud saadetis rikkuda ka teiste klientide pakke. „Kui mahlane maasikakarp läheb pakis lekkima ja kõrvalpakis ootab kellegi valge kleit või tehnikaese, on kahju mitmekordne. Sellise olukorra eest võib saatja vastutada ja see pole enam lihtsalt tülikas, vaid ka kulukas,“ rõhutab ta.
Suvi toogu rõõmu ja üllatusi, aga mitte riknenud pakke. Iga saatja saab anda oma panuse, et kõigi saadetised jõuaksid hoitult kohale.
Vaata siit, mida ei tohi lisaks kergesti riknevatele toiduainetele pakiautomaati saata.