Eesti suvi on tänavu olnud küll tõeliselt tujukas, kuid juba esimeste stabiilsemate suveilmade saabudes tasub meeles pidada, kuidas suvesoojus võib mõjutada pakiautomaatide kasutamist ja pakkide heaolu. SmartPosti tellitud juunikuine üle-eestiline uuring näitab, et järjest rohkem inimesi pöörab sellele tähelepanu nii tellimuste sisu kui ka kättesaamise asukoha valikul.
Uuringu tulemused näitavad, et koguni kolmandik Eesti inimestest peab suvist kuumust pakiautomaadi kasutamisel probleemiks. 7% vastanutest tunnistab, et see mõjutab juba praegu nende tellimiskäitumist ja nad väldivad teatud toodete tellimist või valivad saadetisele kiiresti ligipääsetava pakiautomaadi. 24% leiab, et tegemist on küll murettekitava olukorraga, kuid ei ole oma harjumusi veel muutnud. Kokkuvõtlikult tunnetab iga kolmas inimene kuumuse mõju oma käitumisele seoses pakiautomaatide kasutamisega.
„Meie kliendid on teadlikud ja teevad oma ostuotsuseid läbimõeldult ning nad pööravad järjest enam tähelepanu nii tellitavatele toodetele kui ka sellele, kuhu need tarnitakse,“ selgitab SmartPosti Baltikumi kliendikogemuse juht Triinu Luidalepp. „On täiesti mõistetav, et suvel tuntakse muret näiteks kosmeetikatoodete, elektroonika, toiduainete või ravimite säilimise pärast. Ravimid võivad sobimatul temperatuuril oma tõhususe kaotada või lausa ohtlikuks muutuda. Seejuures ei pea õues olema 30 kraadi, vaid juba 20-kraadise välisõhu korral võib päikese käes olevas pakiautomaadis temperatuur märgatavalt tõusta ning kahjustada tooteid, mille säilitamistemperatuur on näiteks kuni 25 kraadi.“ Luidalepp toob paralleeli suletud sõidukiga, mis seisab päikese käes: „Sarnaselt autoga võib ka pakiautomaadis temperatuur tõusta lühikese ajaga uskumatult kõrgele.“
„Pakiautomaadi valikul jälgitakse järjest rohkem, kas see asub siseruumides ja kas pakile on võimalik kiiresti järele minna. Alternatiivina eelistatakse sageli ka kullerteenust, mis toob kauba otse saajani,“ lisab ta.
SmartPosti soovitab suvisel ajal eelistada siseruumides paiknevaid pakiautomaate, eriti juhul, kui tegemist on temperatuuritundliku kaubaga.
SmartPosti uuring viidi läbi ajavahemikul 17.06-25.06 ning selles osales 1000 Eesti elanikku.