Saatmisjuhend

Paki saatmine SmartPosti klahvistikuga pakiautomaadist

1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine. 2. Vormista pakk veebis Mine meie iseteeninduslehele. Vali paki suurus, sihtriik ja registreeri pakk. 3. Kirjuta pakile saatmiskood või lisa prinditud pakikaart Prindi pakikaart ja kleebi pakile. Kui sul pole võimalik printida, siis kirjuta pakile saatmiskood, mille leiad iseteeninduse tellimuse kinnituse lehelt või e-kirjast. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning võib sisaldada nii tähti kui ka numbreid. 4. Pane pakk teele Vii pakk vormistamisel valitud pakiautomaati. Leia õige kapp ja kasuta selle avamiseks meiliga saadud uksekoodi (PIN-koodi). Sisesta pakk pakiautomaati ja sulge uks korralikult.

NB! Kui kapiuks peaks olema juba avatud, sulge see ja seejärel ava see oma koodi abil uuesti.

Pea meeles

  • Uksekood kehtib järgmise päeva lõpuni või kuni asukoht suletakse.

  • Veendu, et toimetaksid paki pakiautomaati enne selle asukoha sulgemisaega.

Ongi kõik! Kui pakk on kapis, korjame selle peale ja hoolitseme, et see jõuaks sujuvalt sihtkohta.

Paki saatmine SmartPosti ekraaniga pakiautomaadist

Variant 1. Paki vormistamine veebis 1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine. 2. Vormista pakk veebis Mine meie iseteeninduslehele. Vali paki suurus, sihtriik ja registreeri pakk. 3. Kirjuta pakile saatmiskood või lisa prinditud pakikaart Prindi pakikaart ja kleebi pakile. Kui sul pole võimalik printida, siis kirjuta pakile saatmiskood, mille leiad iseteeninduse tellimuse kinnituse lehelt või e-kirjast. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning võib sisaldada nii tähti kui ka numbreid. 4. Vii pakk ükskõik millisesse SmartPosti ekraaniga pakiautomaati. Järgi ekraanile ilmuvaid juhiseid. Vali „Paki saatmine“ ja seejärel „Uksekoodiga saatmine“. Sisesta e-postiga või muul viisil saadud uksekood (PIN-kood). 5. Pane pakk pakiautomaati ja sulge kapiuks korralikult Sinu pakk on heades kätes – ülejäänu eest hoolitseme juba meie. NB! Uksekood kehtib 30 päeva ja töötab kõikides meie ekraaniga pakiautomaatides.

Variant 2. Paki vormistamine pakiautomaadi juures 1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine. 2. Lisa saatja ja saaja andmed Kui sul ei ole pakikaarti, kirjuta saaja ja saatja nimed ja mobiilinumbrid pakile. 3. Vormista pakk pakiautomaadis Järgi ekraanile ilmuvaid juhiseid. Sisesta saatja ja saaja kontaktandmed. Vali paki suurus. Vali sihtkoht. Tasu saatmise eest pangakaardiga. Sisesta oma e-posti aadress, et saada arve ja paki jälgimiskood. 4. Pane pakk pakiautomaati ja sulge kapiuks korralikult Sinu pakk on heades kätes – ülejäänu eest hoolitseme juba meie. Veendu, et toimetaksid paki pakiautomaati enne selle asukoha sulgemisaega.

Ettemakstud paki saatmine saatmiskoodiga

Saatmiskoodiga saates ei pea paki saatmise eest enam midagi maksma – saatekulu on juba tasutud. Saatmiskood saadetakse sulle näiteks siis, kui müüd oma esemeid ostu-müügiplatvormidel. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning sisaldab numbreid 1–9 ja tähti A–F. 

Variant 1. Paki vormistamine klahvistikuga pakiautomaadi juures   1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine.  2. Kirjuta pakile saatmiskood Saatmiskood saadeti sulle näiteks ostu-müügi platvormi poolt. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning võib sisaldada nii tähti kui ka numbreid.  3. Skaneeri QR-kood Leia pakiautomaadilt kleebist „Kas sul on saatmiskood?“ ning skaneeri telefoniga kleebisel olev QR-kood. Sisesta avanenud lehele sulle juba varem saadetud saatmiskood ning vali sobiva suurusega kapp.  4. Pane pakk teele Leia õige kapiuks, ava see ekraanil kuvatud uksekoodiga (PIN -koodiga) ja pane pakk sisse. Kui pakk ei mahu valitud pakikappi, saad kapi suurust muuta telefoni ekraanilt, kui vajutad valikule "Vajad suuremat kappi?". Sulge uks ja vajuta telefoniekraanil „valmis”.

Ongi kõik! Kui pakk on kapis, korjame selle peale ja hoolitseme, et see jõuaks sujuvalt sihtkohta.  NB! Kui kapiuks peaks olema juba eelnevalt avatud, sulge see esmalt ja seejärel ava see oma koodi abil uuesti.  

Variant 2. Paki vormistamine iseteeninduslehel ja saatmine klahvistikuga pakiautomaadist  1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine.  2. Kirjuta pakile saatmiskood Saatmiskood saadeti sulle näiteks ostu-müügi platvormi poolt. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning võib sisaldada nii tähti kui ka numbreid.  3. Vormista pakk veebis Mine iseteeninduslehele, vali „Broneeri pakiautomaadi kapp ettemakstud pakile“, sisesta sulle saadetud saatmiskood. Vali paki suurus ning pakiautomaat, kust paki teele paned ning lõpeta paki registreerimine.  4. Pane pakk teele Vii pakk pakiautomaati, mille valisid vormistamise käigus. Leia oma kapi number ja ava kapp uksekoodiga (PIN-koodiga), mille saatsime sulle e-postiga (või muu sinu eelistatud kanali kaudu). Pane pakk kappi ja sulge uks korralikult. NB! Kui kapiuks peaks olema juba eelnevalt avatud, sulge see esmalt ja seejärel ava see oma koodi abil uuesti. Pea meeles 

  • Uksekood kehtib järgmise päeva lõpuni või kuni asukoht suletakse. 

  • Veendu, et toimetaksid paki pakiautomaati enne selle asukoha sulgemisaega. 

Ongi kõik! Kui pakk on kapis, korjame selle peale ja hoolitseme, et see jõuaks sujuvalt sihtkohta.  

Variant 3. Paki vormistamine ekraaniga pakiautomaadi juures  1. Paki esemed korralikult Pane kõik esemed ühte pakendisse, sulge pakend tugeva teibiga, et tagada ohutu kohalejõudmine.  2. Kirjuta pakile saatmiskood Saatmiskood saadeti sulle näiteks ostu-müügi platvormi poolt. Saatmiskood koosneb vähemalt 6 sümbolist ning võib sisaldada nii tähti kui ka numbreid.  3. Vii pakk ükskõik millisesse SmartPosti ekraaniga pakiautomaati Vali ekraanil "Saada pakk" ning seejärel vali „Saatmine saatmiskoodiga“. Sisesta saatmiskood, vali kapi suurus, aseta pakk kappi ja sulge uks korralikult. Kui kapi suurus ei sobi, saad seda muuta vajutades ekraanil "Vajan suuremat kappi".

Ongi kõik! Kui pakk on kapis, korjame selle peale ja hoolitseme, et see jõuaks sujuvalt sihtkohta.  NB! Kui kapiuks peaks olema juba eelnevalt avatud, sulge see esmalt ja seejärel ava see oma koodi abil uuesti. 

Kojuvedu

Paki saatmine kodusele aadressile on lihtne. Lihtsalt vormista pakk iseteeninduses täites kõik nõutud väljad. Igast SmartPosti pakiautomaadist saab pakke saata otse saaja aadressile.

Vajaduse korral saad lisada vanuse kontrollimise lisateenuse, et meie kuller toimetaks paki ainult täiskasvanutele.

NB! Kojuveo korral ei saa kullerit pakile koju järele kutsuda.

Õiglane hind

Kojuveo hind põhineb ainult paki suurusel, mitte selle kaalul. Lisatasusid, näiteks kütuse- või korrusetasud, ei kohaldata. Seega tead alati, mille eest maksad.

Meie pakiautomaadist saajale kätte

Teeme paki saamise saajale mugavaks. Toimetame pakid kiiresti ja turvaliselt tema ukseni. Kohaletoimetamise hommikul saab ta SMSi, milles on paki saabumise üksikasjad, et ta teaks valmis olla. Lisaks helistab kuller ette, et kinnitada tarneaeg, mis tagab mugava kogemuse.

Saatmise eest tasumine

Veebis saatmise eest tasumisel sõltub hind paki suurusest.

Veebimaksete tegemise võimalused:

  • Swedbank

  • SEB

  • LHV

  • Coop Pank

  • Luminor

  • Visa/Mastercard

  • Apple pay

  • Google pay

Pakkimine ja markeerimine

Väline pakend

Pakendi valimisel veendu, et see vastab sisu suurusele. Liialt suured, kuid vähese sisuga kastid võivad lömastuda, ületäidetud aga transpordi ajal lahti rebeneda. Pakendimaterjal peab olema piisavalt vastupidav, et sisu jääks kogu transpordi ajal terveks ja kaitstuks.

  • Veendu, et pakend kannatab diagonaalis kukkumist 100 cm kõrguselt, näiteks riiulilt või käsitsemise ajal nurga all maha kukkumist.

  • Samuti peab see enda peal kannatama 4–5 sarnase paki raskust.

  • Pakendi taaskasutamise korral eemalda sellelt kõik vanad vöötkoodid või sildid. See aitab vältida segadust automaatse sortimise ajal ja tagab, et Sinu pakk jõuab õigel ajal sihtkohta.

Tavalised ümbrikud ja kilekotid ei sobi pakendamiseks. Need materjalid ei paku piisavat kaitset ja võivad kahjustada pakitöötlejaid või teisi pakke. Selle asemel soovitame valida vastupidavad materjalid, mis kaitsevad paki sisu nende teekonna igal etapil.

Kui pakk on maksimaalses lubatud laiuses ja kõrguses, soovitame valida suurema kapi, et paki saajal oleks mugavam saadetis kapist kätte saada.

NB! Paki minimaalsed mõõtmed on 1 cm x 15 cm x 15 cm, paki minimaalne kaal on 100 g. Lubatud mõõtudest ja kaalust väiksemad pakid võivad sorteerimisliini vahele kinni jääda või liin võib need valesti sorteerida.

Sisemine pakend

Turvalise tarne tagamiseks kasuta sisemist pakendit, mis hoiab sisu kaitstuna ja takistab selle liikumist paki sees. Õige pakkimine kaitseb sisu ning hoiab ära ka personali ja seadmete võimalikud vigastused või määrdumise.

  • Kasuta paki sisu fikseerimiseks paberit, puidulaaste, mullikilet, plastpuru, lainepappi, nurkasid, õhkpatju jt sarnaseid materjale, samuti erinevaid pingutuskilesid ja võrke.

  • Paki sisu ei tohi olla otseses kontaktis välise pakendiga. See tähendab, et pakis peaks olema mingisugune sisemine pakend või pehmendus sisu kaitsmiseks. See aitab summutades lööke või põrutusi veo ajal.

  • Kui saadad mitu kaupa ühes pakis, eralda need pehmenduste abil, et vältida kokkupõrkeid ja kahjustusi transpordi ajal.

Vedelike või pulbriliste ainete transportimisel peab taara olema hermeetiliselt (õhukindlalt) suletud, et vältida lekkeid. Lisaks tuleks taara pakkida tugevasse vastupidavasse transpordipakendisse, näiteks lainepapp-, plast- või puitkasti.

Kergesti purunevate esemete pakkimisel soovitame kasutada sobilikke pakketarvikuid, nagu nurgakaitsmed, pehmendused ja täitematerjal, et paki sisu jääks transpordi ajal terveks.

Paki sulgemine

Kui esemed on korralikult pakitud, veendu, et pakk on kindlalt suletud. Kasuta kleeplinti, pakkekilet või muid sarnaseid materjale, et sulgeda kast nii, et pakendit ei oleks võimalik seda kahjustamata avada või et see ei avaneks transportimise ajal. Raskemate esemete korral soovitame valida tugevamad kinnitusmaterjalid, et need vastaksid kaalule ja tagaksid vastupidavuse.

  • Pakendi külge ei ole lubatud täiendavalt esemeid kinnitada.

  • Veendu, et pakil ei oleks lahtiseid servi ega väljaulatuvaid otsi (paelad, kotisangad jms), mis võivad käitlemise või transpordi ajal kahju tekitada.

  • Pakend peab olema igast küljest täielikult suletud ja kogu nõutav saatmisinfo peab olema selgelt nähtav.

  • Kõik see aitab tagada, et pakk jõuab sihtkohta turvaliselt ja probleemideta.

Paki markeerimine: sildid ja kleebised

Nõuetekohane markeerimine tagab, et pakki käideldakse õigesti ja see jõuab sihtkohta probleemideta.

  • Enne uue pakisildi lisamist/saatmiskoodi pakile kirjutamist, eemalda kõik vanad sildid ja triipkoodid, et vältida segadust sorteerimise ja tarnimise ajal.

  • Kirjuta pakile saatmiskood või lisa prinditud pakisilt paki pealmisele küljele.

  • Pakisildi puhul lisa silt pealmisele küljele, et see oleks hästi nähtav.

  • Ära aseta silti pakendi kaante ühenduskohta, sest nii võib see lahti tulla.

Paki mõõtmete kindlaksmääramine

Saatmise hind põhineb paki suurusel, seega on oluline pakki täpselt mõõta.

  • Mõõda ära paki laius, kõrgus ja pikkus.

  • Nende mõõtude põhjal vali oma paki jaoks õige pakisuurus.

Keelatud saadetised

Teatud esemeid ei ole lubatud ohutuse tagamise, juriidilistel või praktilistel põhjustel pakiga saata. Nende hulka kuuluvad esemed, mille vedu võib olla ohtlik, kahjulik või ebaseaduslik. Seega on oluline enne saatmist teada, mida on keelatud saata.

Esemed, mida ei tohi saata

  • Kiiresti riknevad toidu-, bioloogilised ja nakkusohtlikud ained;

  • radioaktiivsed, lõhke-, söövitavad, mürk-, tuleohtlikud, külmakartlikud ained;

  • esemed või ained, mis võivad nende omaduste või pakendamise tõttu muutuda töötajatele ohtlikuks, määrida või kahjustada teisi saadetisi või esemed, mis ei ole lekkekindlalt suletud ja purunemiskindlalt pakendatud, näiteks vedelikega täidetud anumad;

  • raha, pangakaardid, kinkekaardid, ringluses olevad mündid, väärtpaberid, võlakirjad, väärismetallid ja -kivid;

  • dokumendid, isikut tõendavad dokumendid, reisidokumendid, eristaatust andvad load või dokumendid;

  • elustaimed, -loomad, -linnud, -kalad;

  • spetsiaalse pakenduseta teravad esemed ja magnetid;

  • narkootilised ja psühhotroopsed ained;

  • laskemoon, relvad ja nende osad;

  • pornograafiline või erootiline materjal, milles kirjeldatakse või kujutatakse laste seksuaalset ärakasutamist (lastepornograafia), inimeste seksuaalseid akte koos loomadega, nekrofiiliat või pornograafilist vägivalda;

  • esemed või ained, mille importimine või levitamine on lähte- või sihtriigis keelatud.

Pakiautomaatide täitmise/tühjendamise ajad

Enamikke pakiautomaate tühjendatakse 7 päeva nädalas. Siiski pane tähele, et osades asukohtades on pühapäevase täitmise ja tühjendamise osas erandeid.

Täieliku nimekirja pakiautomaatidest ning nende täitmise ja tühjendamise aegadest igal nädalapäeval leiad meie pakiautomaatide loetelust.