Üldised lepingutingimused ärikliendile (kehtivad alates 1.8.2025)

1. Kohaldamisala

1.1. Käesolevate üldtingimustega (edaspidi „tingimused“) reguleeritakse SmartPosti logistika- ja pakiveoteenuste ning nendega seonduvate teenuste (edaspidi „teenused“) osutamist äriklientidele (edaspidi „äriklient“). Kui äriklient nimetatud teenuseid kasutab, nõustub ta nende tingimuste täitmisega.

1.2. SmartPosti ja äriklient võivad sõlmida lisalepinguid, millega reguleeritakse konkreetseid teenuseid. Kui siinsete tingimuste ja eraldi lepingu vahel esineb vastuolu, kohaldatakse eraldi lepingu sätteid.

1.3. Need tingimused kehtivad ainult äriklientide kohta ega hõlma tarbijatele osutatavaid teenuseid.

2. Mõisted

SmartPosti – SmartPosti OÜ, registrikood 10891224, registreeritud aadressil Harju maakond, Rae vald, Lehmja küla, Loomäe tee 13, 75306, ja/või SmartPosti UAB, registrikood 110883051, registreeritud aadressil Vilnius, Pirklių g. 5, LT-02300, ja/või SmartPosti SIA, registreerimiskood 40003567822, registreeritud aadressil Dzirnieku 24, Marupe, Marupe piirkond, Läti, LV-2167. Äriklient – ettevõte või juriidiline isik, kes kasutab SmartPosti teenuseid.

Leping – SmartPosti ja ärikliendi vaheline leping, sealhulgas käesolevad tingimused, hinnakirjad ning kõik lisakokkulepped.

Teenused – kõik SmartPosti poolt osutatavad tarne-, ladustamis-, sorteerimis-, transpordi- ja nendega seonduvad teenused. Teenuseid on üksikasjalikumalt kirjeldatud lepingus ja/või SmartPosti vastava riigi veebisaidil.

Vääramatu jõud – sündmus, mis ei ole SmartPosti mõistliku kontrolli all, näiteks loodusõnnetused, töövaidlused või regulatiivsed muudatused.

SDR (Special Drawing Rights) – Rahvusvahelise Valuutafondi määratletud rahvusvaheline rahaühik. Jooksvad eriarveldusõiguste (SDR) kursid on saadaval Rahvusvahelise Valuutafondi (IMF) ametlikul veebisaidil „Valuutaühikud SDRi kohta 2016. aasta novembris“.

Teenuse eritingimused on SmartPosti teenuste tingimused ja kirjeldused, milles käsitletakse SmartPosti teenuseid, sealhulgas kõik kohaldatavad isikuandmete töötlemise lepingud.

3. Teenuste osutamine

3.1. SmartPosti nõustub osutama teenuseid mõistliku hoole ja hoolsusega kooskõlas kehtivate tööstusstandardite ning kohaldatavate seadustega. SmartPosti võib kasutada kontoreid ja tootmiskohti, teenuse- või tarnemudeleid või -meetodeid, samuti oma tehnoloogiaid, mis on parajasti kättesaadavad.

3.2. SmartPosti jätab endale õiguse keelduda teenuste osutamisest, kui äriklient rikub käesolevaid tingimusi või kehtivaid seadusi.

3.3. Kui teenuse kokkulepitud sisu, tarnemeetodit või ajakava muudetakse, võib SmartPosti nõuda tekkinud lisakulude eest tasu. Neid kulusid võib arveldada eraldi arvega või hinnakorrigeerimise kaudu. Lisaks jätab SmartPosti endale õiguse muuta vajaduse järgi tarneaega või muid asjakohaseid tingimusi.

3.4. Äriklient peab tagama, et kogu esitatud teave saadetise kohta on täielik ja täpne. Mis tahes ebaõige teave võib põhjustada lisatasusid, viivitusi või tarnimata jätmist, mille eest SmartPosti ei vastuta.

4. Teenuste kasutamine

4.1. Äriklient nõustub järgima lepingut ja tingimusi, sealhulgas SmartPosti juhiseid teenuse kasutamise kohta. Ärikliendile võidakse anda teenuste kasutamiseks vajalikud ligipääsud.

4.2. Äriklient on kohustatud hoidma selliseid volitusi hoolikalt ja tagama, et kasutajatunnused jäävad konfidentsiaalseks. Juhul kui ärikliendi kasutajatunnuse konfidentsiaalsus on ohustatud või kasutajatunnus on kadunud, teavitab äriklient sellest viivitamata SmartPosti ja SmartPostil on õigus vajaduse korral selline kasutajatunnus kasutusest eemaldada. Äriklient vastutab kõigi tegevuste eest, mida tehakse ärikliendi kasutajatunnuste abil, ja nõustub, et sellised tegevused on talle siduvad. Ärikliendi vastutus seoses kasutajatunnuste kasutamisega kehtib ka pärast teenuse või lepingu lõpetamist.

4.3. SmartPostil on õigus ärikliendi kasutajatunnuseid muuta. SmartPosti teavitab äriklienti sellistest muudatustest kirjalikult ette.

5. Keelatud saadetised

5.1. SmartPosti teenustega on keelatud saata järgmisi esemeid ja kaupu:

5.1.1. riknevad bioloogilised ained ja nakkusohtlikud ained;

5.1.2. radioaktiivsed, plahvatusohtlikud, söövitavad, mürgised või tuleohtlikud ained või temperatuuritundlikud ained;

5.1.3. esemed või ained, mis võivad oma olemuse või pakendi tõttu määrida või kahjustada teisi saadetisi või käitlusseadmeid, sealhulgas vedelikega täidetud mahutid, kui need ei ole lekkekindlalt suletud ega pakendatud purunemiskindlasse materjali;

5.1.4. raha, pangakaardid, ringluses olevad mündid, väärtpaberid, võlakirjad, väärismetallid ja -kivid;

5.1.5. isikut tõendavad dokumendid, reisidokumendid, load või eristaatust andvad dokumendid;

5.1.6. elusad taimed, loomad, linnud, kalad;

5.1.7. teravad esemed ilma eripakendita;

5.1.8. narkootilised ja psühhotroopsed ained;

5.1.9. laskemoon ja relvad;

5.1.10. pornograafilise või erootilise iseloomuga materjalid, mis kirjeldavad või kujutavad laste seksuaalset ärakasutamist (lapsporno), inimeste seksuaalakte loomadega, nekrofiiliat või pornograafilist laadi vägivalda;

5.1.11. tooted või ained, mille import või ringlusse laskmine on lähte- või sihtriigis keelatud.

5.2. SmartPosti ei vastuta keelatud sisuga saadetiste eest.

5.3. SmartPostil on õigus peatada keelatud sisuga saadetiste edasine kättetoimetamine ja hävitada saadetised, mis kujutavad endast ohtu SmartPosti töötajate või kolmandate isikute tervisele, varale või keskkonnale ning teistele saadetistele.

5.4. Saatja peab hüvitama kõik kahjud ja kulud, mis tekivad seoses saadetistega, mis sisaldavad keelatud aineid või ei vasta pakendamisnõuetele.

6. Isikuandmed

6.1. Teenustega seotud isikuandmeid (nagu nimi, aadress ja telefoninumber) töödeldakse kehtivate õigusaktide järgi, et osutada teenuseid, hallata, analüüsida ja arendada SmartPosti kliendisuhteid, esitada arveid, koostada statistikat ja aruandeid, teavitada SmartPosti ja tema tütarettevõtete teenustest ning neid turundada. Teavet võib töödelda ka selleks, et tagada teenuste infoturve, avastada, ennetada ja uurida väärkasutust või puudusi ning arendada SmartPosti tegevust ja teenuseid. SmartPosti on enamiku teenuste puhul vastutav töötleja, kuid teatavate teenuste puhul on ta isikuandmete töötleja.

6.2. Selleks, et pakkuda äriklientidele teenuseid võimalikult tõhusalt, võib SmartPosti kasutada teenuse osutamiseks sidusettevõtteid või alltöövõtjaid. Andmete tehnilise töötlemise tõttu võib osa andmetest asuda füüsiliselt välise alltöövõtja serverites või riistvaral, mille kaudu neid töödeldakse tehnilise kaugühenduse teel. Sel juhul võidakse isikuandmeid edastada ka riikidesse, mis asuvad väljaspool Euroopa Liitu või Euroopa Majanduspiirkonda. Andmete edastamisel kasutatakse edastusmeetodeid kooskõlas kohaldatavate õigusaktidega.

6.3. Privaatsuspoliitika, mis on siinsete tingimuste lahutamatu osa, on saadaval siin: SmartPosti OÜ privaatsuspoliitika, SmartPosti SIA privaatsuspoliitika, SmartPosti UAB privaatsuspoliitika.

7. Muudatused

7.1. SmartPostil on õigus muuta lepingu tingimusi, teenuste sisu ja hinnakujundust ning teenuste kasutamisega seotud juhiseid. Muudatustest teatatakse SmartPosti veebisaidil või eraldi, näiteks e-posti teel. Kui äriklient teenuseid jätkuvalt kasutab, loetakse, et ta on nendega nõustunud.

7.2. Äriklienti teavitatakse osutatavate teenuste puhul kõigist muudatustest, mis teenust oluliselt mõjutavad, eraldi ning vähemalt üks kuu ette, näiteks e-posti teel ja/või veebisaidil. Kui äriklient lepingu olulise muudatusega ei nõustu, võib ta lepingu enne muudatuse jõustumist lõpetada. Kui äriklient kehtivat lepingut ei lõpeta, loetakse, et ta on muudatusega nõustunud.

7.3. Samuti võib SmartPosti võtta kasutusele uusi teenuseid, muuta varem tasuta olnud teenuseid tasuliseks ja/või lõpetada teenuseid või nende osi.

7.4. Kehtivad tingimused ja teenuste eritingimused on kättesaadavad SmartPosti veebisaidil.

8. Hinnad ja tasumine

8.1. Kui ärikliendiga sõlmitud lepingus ei ole kokku lepitud teisiti, määratakse teenuste hinnad vastavalt SmartPosti kehtivatele hinnakirjadele ja lisatasudele. Kõik kaudsed maksud või muud kulude tõusud ja/või muudatused, mis tulenevad õigusaktidest või ametlikest meetmetest, tõstavad ärikliendile määratud hindu automaatselt ilma neist eraldi teatamata ning alates nende muudatuste jõustumise kuupäevast.

8.2. Arve alusel osutatavate teenuste eest tuleb tasuda neljateist (14) päeva jooksul alates arve kuupäevast. Kui ei ole kokku lepitud teisiti, väljastatakse arve pärast teenuse osutamist. Makseviivituse korral rakendab SmartPosti kehtivate seaduste kohaselt viivist ja inkassotasu. Tavapärane viivisemäär on 0,02% iga viivitatud päeva kohta.

8.3. Kõigi arvete eest, mis on väiksemad kui SmartPosti hinnakirjas äriklientidele märgitud miinimumsumma, võetakse arve esitamise tasu, mille suurus teatatakse eraldi. SmartPosti võib nõude ärikliendi kulul inkassofirmale sissenõudmiseks üle anda.

8.4. Kõik arvega seotud päringud ja pretensioonid tuleb esitada seitsme (7) päeva jooksul pärast arve kättesaamist ja hiljemalt arve maksetähtpäevaks. Arvete esitamisega seotud päringute, selgitustaotluste ja nõudmiste suhtes kohaldatakse samuti asjaomaste õigusaktide sätteid.

8.5. Juhul kui äriklient on esitanud arve ja/või teenuse kohta põhjendatud ja heauskse kaebuse või on esitanud kahjunõude, on äriklient siiski kohustatud tasuma kõik arve vaidlustamata summad maksetähtajaks, järgides arve maksetingimusi.

8.6. SmartPosti võib ärikliendilt välja nõuda kulud, mis on tekkinud põhjendamatu kaebuse, uurimise või ärikliendi hooletusest tingitud uurimise tõttu.

8.7. SmartPostil on seoses veo (kui see esineb) ja ladustamisega pandiõigus ja kinnipidamisõigus ärikliendi kaupadele, mis on SmartPosti valduses, ning see on tagatiseks kõigile Posti Grupi nõuetele ärikliendi vastu. SmartPostil on õigus müüa kaubad nõuetega võrdse väärtusega, kui äriklient ei maksa oma viivituses arveid ka pärast SmartPosti poolt saadetud meeldetuletust.

8.8. SmartPosti võib nõuda lisaks hinnakirjakohast käitlemistasu, kui ta peab saadetise ümber pakendama või selle pakendit parandama.

9. Ettemaks ja tagatis

9.1. SmartPostil on õigus kontrollida ärikliendi krediidiandmeid ning nõuda ettemaksu ja/või tagatist. Ettemaksuarve maksetähtaeg on seitse (7) päeva alates arve kuupäevast. Kui pooled ei ole kokku leppinud teisiti, • on ettemaksu summa vähemalt võrdne ärikliendi ühe (1) kuu käibemaksuga arvete hinnangulise summaga; • on tagatise summa vähemalt võrdne ärikliendi kahe (2) kuu käibemaksuga arvete hinnangulise summaga. SmartPosti võib kohandada ettemaksu ja/või tagatise suurust. 9.2. Üldreeglina on äriklient kohustatud tasuma uue ettemaksu hiljemalt siis, kui viiskümmend protsenti (50%) ettemaksu summast on kulutatud. Kui ettemakse on täielikult ära kasutatud, on SmartPostil õigus esitada ärikliendile viivitamata arve tasumata teenuste eest. Lisaks peab äriklient tasuma uue ettemaksu vastavalt SmartPosti saadetud ettemaksunõudega.

9.3. SmartPosti ei maksa ettemaksetelt ega tagatistelt intressi. SmartPostil on õigus sisse nõuda viivituses tagatis või ettemaks ning seda koos viiviste ja sissenõudmiskuludega.

10. Veebipõhised ja elektroonilised teenused/keskkonnad

10.1. SmartPosti võib pakkuda teenuste kasutamiseks nii veebi-(https://www.smartposti.ee/ariklient/iseteenindus) kui ka elektroonilisi keskkondi. Äriklient peab järgima SmartPosti juhiseid eelpool nimetatud keskkondade kasutamise kohta. Äriklient vastutab esitatud teabe eest ja seda teavet võib kasutada arve esitamise alusena.

10.2. SmartPostil on õigus ajutiselt peatada elektrooniliste keskkondade või teenuste kasutamine, muu hulgas muudatus- ja remonditööde või infoturbega seotud põhjuste tõttu, ning SmartPosti ei vastuta katkestusest tuleneva kahju eest. Seejuures on SmartPosti eesmärk vähendada põhjustatud ebamugavusi. SmartPosti teatab sellistest peatamistest ette, kui see on mõistlike jõupingutustega võimalik.

11. Andmete mitteavaldamise kohustus ja konfidentsiaalsus

11.1. Lepingupooled kohustuvad hoidma konfidentsiaalsena lepingu tingimusi, samuti ameti- või ärisaladust või muud konfidentsiaalset laadi teavet ja andmeid, millest lepingupooled saavad teada ning mis puudutavad vastaspoolt, vastaspoole kliente või muid kolmandaid isikuid. Mitteavaldamise kohustus kehtib ka pärast lepingu lõppemist, seni kui teavet peetakse konfidentsiaalseks.

11.2. Olenemata konfidentsiaalsuskohustusest võib SmartPosti: • avaldada oma tarnijatele, alltöövõtjatele ja partneritele ärikliendi kohta teenuse osutamiseks vajalikku teavet; • avalikustada teavet lepingu kasutamise ja teenuse osutamise või selle arvete esitamisega ning ärikliendisuhte haldamisega seotud eesmärkidel Posti Grupi sees; • koostada ja avalikustada saadetiste koguste, piirkondliku jaotuse või muu sarnase teabe kohta statistikat sellisel kujul, et äriklienti ega tema üksikuid kliente ei ole võimalik tuvastada. 11.3. SmartPosti käsitleb kõiki teenusega seotud andmeid ja materjale konfidentsiaalselt.

11.4. Äriklient jagab teenuse osutamiseks vajalikku teavet oma alltöövõtja või partneriga.

11.5. Lepingupooled vastutavad selle eest, et nende alltöövõtjad ja partnerid kohustuvad hoidma kogu neile avaldatud teavet konfidentsiaalsena ning et alltöövõtjad ja partnerid kasutavad avaldatud teavet ainult teenuse osutamiseks vajalikel eesmärkidel.

12. Vastutus kahju eest

12.1. Kadumise või kahju tõendamine SmartPosti vastutab kahju eest ainult siis, kui tema esindajal on olnud võimalus kahju kontrollida ja kui kahju on tekkinud SmartPosti vastutusalasse jääva tegevuse tagajärjel. Tarnekahjustuse korral peavad saadetisel olema nähtavad välised kahjustused (mida ei olnud enne teenuse osutamist) või muud selged tõendid selle kohta, et kahjustus tekkis ajal, mil saadetis oli SmartPosti vastutusel. SmartPosti ei vastuta kahju eest, mis tuleneb ebaõigest pakendamisest, kauba loomulikust riknemisest, vääramatust jõust või muudest asjaoludest, mis ei ole tema kontrolli all. Nõude esitaja on kohustatud esitama piisavad tõendid väidetava kahju olemasolu, ulatuse ja väärtuse kohta. 12.2. Kahju hüvitamine Kahju hüvitamise alus on tegelik kahju ja pretensiooni esitaja peab esitama kantud kahju kohta tõendid. Hüvitist võib maksta varakahju ja sellega seotud kulude eest, järgides kohaldatavaid piiranguid. Varakahju hõlmab otsest, vahetut ja materiaalset kahju. Sellega seotud kulud viitavad vajalikele ja otsestele kuludele, mis on tehtud kahju ennetamiseks, piiramiseks või parandamiseks, või muudele otseselt seotud meetmetele. Hüvitist võib õiglaselt korrigeerida, kui kahjustatud isik on kahju tekkimisele kaasa aidanud. Kui SmartPosti hüvitab täielikult mis tahes kauba väärtuse, läheb selle kauba omandiõigus üle SmartPostile. 12.3. Vastutuse piiramine SmartPosti ei vastuta kaudse ega tuleneva kahju eest, nagu saamata jäänud tulu, kasum või muu rahaline kahju, ega ka kolmandatele isikutele tekkinud kahju eest. Hüvitist ei maksta kaupade asendusostude ega kollektsiooni-, antiik- või muu erilise väärtusega esemete eest. SmartPosti on vastutusest vabastatud, kui ta suudab tõestada, et kahju tekkis sellise sündmuse tagajärjel, mida ta ei saanud vältida ja mille tagajärgi ta ei saanud ära hoida. SmartPosti ei vastuta ka viivituste eest, kui ta ei saanud kaupa oma tingimuste järgi kohale toimetada. SmartPosti ei vastuta kahju eest, mis on põhjustatud järgmisest: • ärikliendi, tema esindajate või kolmandate isikute tegevus või hooletus; • teenuste katkestused, viivitused, tõrked või kadumised, mille on põhjustanud saatja, äriklient, kolmandad isikud või riigiametnikud, sealhulgas nende teenused, tarkvara, seadmed või andmeside; • tehnilised rikked, häired, teenusekatkestused või paigaldustööd, mis mõjutavad infovõrke, süsteeme või andmeühendusi ja põhjustavad viivitusi, muudatusi või andmete kadumist; • tasuta teenused, tooted või rakendused (vajaduse korral); • ärikliendi, tema esindajate või kolmandate isikute teostatud käitlemine, laadimine, transport või mahalaadimine; • esemele omane kalduvus saada kahjustusi, sealhulgas purunemine, lekked, iseeneslik süttimine, lagunemine, korrosioon, käärimine, aurustumine või tundlikkus temperatuuri või niiskuse suhtes; • puuduv või ebapiisav pakend, ümbris või kate; • ebapiisav või ebaõige märgistus, kui see on ärikliendi vastutusel; • saadetised, mis kujutavad endast oma sisu tõttu ohtu või kahjustuseohtu; • ebapiisav või ebatäpne teave saadetise kohta. SmartPostil on õigus tugineda kohaldatavatele õiguslikele ja lepingulistele vastutuspiirangutele, isegi kui kahjunõue ei põhine sõnaselgelt sellistel sätetel, kuid oleks võinud põhineda. Vajaduse korral võib SmartPosti pakkuda asendusteenust, et hüvitada tingimustele mittevastav või hilinenud teenus. 12.4. Vastutus kahju eest vastavalt teenusele SmartPosti vastutus ja hüvitamise alused on määratletud: • postiteenuste puhul selle riigi kohustuslike õigusaktide kohaselt, kus teenust osutatakse, ning kooskõlas majandusharu tavadega; • kaubaveo puhul selle riigi kohustuslike õigusaktide kohaselt, kus teenust osutatakse; • lepingus, nagu pooled on kokku leppinud; tarne- ja laolepingute, sealhulgas kõigi lisateenuste puhul on SmartPosti koguvastutus (sealhulgas kahju) piiratud intsidendile eelnenud kolme (3) kuu vastava teenuse väärtusega. Kui on tõestatud, et kauba kohaletoimetamise hilinemine on põhjustanud ärikliendile kahju, on SmartPost kohustatud hüvitama kahju ulatuses, mis ei ületa tarnekulusid. Kõikide muude teenuste puhul piirdub SmartPosti koguvastutus kahju eest tingimustele mittevastava teenuse maksuvaba väärtusega. 12.4.1. Postiteenused ja pakivedu1 : SmartPosti vastutab saadetise kadumise või kahjustumise eest vastavalt CMR-konventsioonile kuni 8,33 SDRi ulatuses kadunud või kahjustatud saadetise brutokaalu kilogrammi kohta, välja arvatud juhul, kui kasutatakse SmartPosti pakiautomaaditeenust, Smartkulleri, Parcel Connecti või Express Business Day pakisaadetisi Balti riikides (Eesti, Läti, Leedu) ja Soomes, kus vastutus on piiratud 500 euroga (maksimaalne hüvitissumma) saadetise kohta. 12.4.2. Transport: Riigisisesed kaubad Kaupade riigisisese veo puhul hüvitatakse kahju tegeliku kahju alusel, kuid maksimaalne hüvitis on kauba kadumise või kahjustumise korral 8,33 SDR/kg. Riigisisese kaubaveo puhul hüvitatakse hilinemisest põhjustatud tõendatud otsene kahju, järgides kohustuslikke kohaldatavaid õigusakte. Rahvusvahelised kaubad Rahvusvahelise kaubaveo puhul hüvitatakse kauba kadumine või kahjustumine tegeliku kahju alusel, kuid maksimaalne vastutus on 8,33 SDR/kg. Lisaks võivad hüvitise määratavust ja summat mõjutada riigispetsiifilised erandid. Viivitusi ei hüvitata. Transporditasud Peale maksimaalse hüvitise piirides makstud hüvitise tagastatakse kahjule vastavas ulatuses SmartPostile makstud transporditasud. Kui saadetise kadumine või kahjustumine on tingitud vääramatust jõust, mille eest ei maksta hüvitist, või kui saadetise tagastamine saatjale viibib SmartPostist tulenevatel põhjustel rohkem kui 14 päeva pärast ladustamisperioodi lõppu, on saatjal õigus saada hüvitist, mis on võrdne transpordikulude summaga. Lisateave maksimaalsete hüvitiste kohta on saadaval SmartPosti veebisaidil, teenuse eritingimustes või klienditeenindusest. 12.4.3. Ladustamine ja muud teenused: SmartPosti vastutab toodete ladustamise ajal tekkinud kahjustuste eest ainult siis, kui need kahjustused on põhjustatud välismõjust, mis on omakorda tingitud SmartPosti eksimusest või hooletusest. SmartPosti ei vastuta toodete muude kahjustuste, sealhulgas varjatud defektide eest. Kui SmartPosti on kohustatud hüvitama toodete ladustamise ajal tekkinud kadumise või kahjustumise eest, piirdub selline hüvitis kahjustatud toodete käibemaksuvaba soetamisväärtusega, kuid mitte rohkem kui 8,33 SDRi brutokaalu kilogrammi kohta. Seoses toodete käitlemise või transpordiga piirdub SmartPosti hüvitamiskohustus ärikliendi tõendatud kuludega, mis on kahjunõudega seotud toodete teenusepakkuja lattu toimetamisega. 12.5. Õigus nõuda hüvitist (kahju/kadumine) Kaubaveo-, posti- ja laoteenuste puhul on õigus hüvitisele ärikliendil või kahjustatud poolel kooskõlas lepinguga.

13. Ärikliendi kohustused

13.1. Äriklient vastutab selle eest, et tal on seaduse või volikirja alusel õigus lepingut kohaldavate ettevõtete nimel tegutseda.

13.2. Äriklient vastutab selle eest, et saadetised ja/või andmed toimetatakse kokkulepitud ajaks teenuse raames kokkulepitud tarneaadressile. Kui saadetised ja/või andmed ei ole kokkulepitud viisil või aja jooksul kohale tarnitud, ei vastuta SmartPosti teenuse lepingukohase osutamise eest.

13.3. Kui saadetisi ja/või andmeid ei saa kokkulepitud viisil või SmartPosti teenuse nõuete kohaselt käsitleda või töödelda ärikliendi süül, teavitab SmartPosti sellest äriklienti ja äriklient lahendab olukorra kooskõlas SmartPosti juhistega. Kui äriklient nõutud muudatusi ei tee, on SmartPostil õigus saadetised ja/või materjalid SmartPosti äranägemise järgi ning ärikliendi kulul tagastada või ladustada. Äriklient vastutab kõigi lisakulude eest, mis saadetiste ja/või materjalide tagastamisel ja/või ladustamisel tekivad.

13.4. Äriklient vastutab selle eest, et valitud saatmisviis sobib paki sisuga, saadetised on nõuetekohaselt pakendatud, kõikidel saadetistel on nõutavad sildid ja erimärgistused ning saadetistega seotud ettevalmistustööd on tehtud vastavalt teenuse tingimustele.

13.5. Kaubad tuleb pakendada vastavalt SmartPosti pakendamise juhistele, et need taluksid ka mehaanilist käitlemist ja ei põhjustaks ohtu ega vigastusi inimestele ega vähendaks tööohutust. Lisateavet pakendamise kohta saate SmartPosti veebisaidilt või klienditeenindusest.

13.6. Äriklient esitab teenuse osutamiseks vajaliku teabe. Äriklient vastutab esitatud teabe ja selle täpsuse eest. SmartPosti ei ole kohustatud sellist teavet kontrollima ega parandama. Äriklient teatab viivitamata kõigist esitatud teabe muudatustest.

13.7. Äriklient vastutab oma saadetavate saadetiste ja/või andmete sisu, omaduste ja esitusvormingu eest, samuti oma saadetiste või toodete kindlustuse eest laos ning igasuguse kindlustuse eest, mida äriklient soovib transpordi jaoks sõlmida. Äriklient mõistab, et salajasi või konfidentsiaalseid dokumente (nt isikut tõendavad dokumendid) või esemeid ei tohi pakis saata ega säilitada (nt võimaliku kahjustusjuhtumi tõttu) ning et SmartPosti ei garanteeri nende sisu konfidentsiaalsust.

13.8. Äriklient peab teenuste kasutamisel järgima kehtivaid õigusakte. SmartPosti teenuseid ei tohi kasutada selliste materjalide tootmiseks, salvestamiseks või edastamiseks, mis on vastuolus õigusaktidega, rikuvad autoriõigusi ja/või muid õigusi, häid äritavasid või ametlikke eeskirju. Äriklient vastutab ka teenuse kasutamiseks vajalike seadmete, tarkvara ning side- ja andmesideühenduste maksumuse ning toimimise eest.

13.9. Äriklient vastutab kõigi kulude ja kahjude eest, mis on ärikliendi kohustuse täitmata jätmise või tahtliku mittetäitmise tõttu SmartPostile tekkinud.

14. Vastutus alltöövõtja või samaväärse ettevõtja tegevuse eest

14.1. SmartPosti võib teenuste osutamisel kasutada alltöövõtjaid. SmartPosti vastutab ärikliendi ees oma alltöövõtja tegevuse eest samamoodi nagu enda tegevuse eest.

14.2. Kui leping sisaldab kolmanda isiku teenuseid, mille SmartPosti lepib ärikliendiga kokku kolmanda isiku nimel ja arvel või kolmanda isiku esindajana, vastutab kõnealune kolmas isik enda teenuste eest ning SmartPosti ei vastuta selle kolmanda isiku teenuste eest. SmartPosti vastutab siiski enda ja oma alltöövõtjate teenuste ning lepingukohase teenuseportfelli haldamise eest vastavalt lepingutele, mille ta on kolmandate isikutega sõlminud.

14.3. Äriklient vastutab oma alltöövõtjate tegevuse eest samamoodi nagu omaenda tegevuse eest.

15. Vääramatu jõud

15.1. Pooled vabanevad oma lepingulistest kohustustest ja vastutusest vääramatu jõu korral, nagu näiteks streik, töövaidlus või muu tööõiguslik menetlus, õnnetusjuhtumid, valitsusametnike rakendatavad meetmed ja muud olukorrad, mida pooled ei saa vältida ning mille tagajärgi nad ei saa ära hoida.

15.2. SmartPosti teeb kõik endast oleneva, et osutada teenuseid ka eespool nimetatud erandlikel asjaoludel nii hästi kui võimalik. Vääramatu jõu korral on SmartPostil õigus vajadusel seada teenuste osutamisel prioriteete, et täita või tagada seadusest tulenevate kohustuste täitmine, ühiskonna toimimine, tervishoid, avalik turvalisus või muud sarnased aspektid.

16. Kaebused ja aegumine

16.1. Kättesaamisel maksmise kohta Kõik kaebused SmartPostile seoses saadetise kättesaamisel tehtud makse eksimustega või selle maksmata jätmisega tuleb esitada mõistliku aja jooksul pärast seda, kui saatja või saaja on ekslikust kättesaamisel tehtud maksest või selle maksmata jätmisest teada saanud või oleks pidanud sellest teada saama. Kui ei ole märgitud teisiti, tähendab mõistlik aeg neljateist (14) päeva alates saadetise teelesaatmisest. Kaebuse hilisem esitamine võib raskendada asja uurimist või põhjustada nõudeõiguse aegumise. 16.2. Postiteenuste kohta Paki saaja peab teavitama SmartPosti paki kahjustustest või puuduvatest esemetest (kaupadest) kolme (3) tööpäeva jooksul alates kättetoimetamise kuupäevast. Saatjal ja/või saajal on õigus esitada SmartPostile puuduva postisaadetise või kahjustatud saadetise (kauba) eest hüvitisenõue kuue kuu jooksul alates postisaadetise (kauba) väljasaatmise kuupäevast. 16.3. Kaubaveo kohta Kõik SmartPostile esitatavad teated kauba puudujäägi või kahjustuste kohta tuleb esitada kauba kättesaamisel, kui välised märgid kauba puudujäägi või kahjustumise kohta on sel ajal nähtavad, ning kõigil muudel juhtudel kirjalikult seitsme (7) päeva jooksul alates kauba kättesaamisest. Kauba tarnimise/üleandmise hilinemise kohta tuleb esitada kirjalik teade kahekümne ühe (21) päeva jooksul alates päevast, mil kaup anti vastuvõtja kasutusse. Kauba kadumisest tuleb teatada SmartPostile hiljemalt kolme (3) kuu jooksul alates kauba saatmisest. Riigisiseste vedude puhul ei võeta kaebuse õigeaegse esitamata jätmise korral nõuet arvesse, välja arvatud juhul, kui kahju on põhjustatud SmartPosti raske hooletuse või tahtliku tegevuse tõttu. Kui rahvusvahelise veo puhul ei esitata kaebust õigel ajal, lasub nõude esitajal kohustus tõendada, et kahju tekkis veo ajal. Kahju hüvitamise nõue tuleb esitada hiljemalt ühe (1) aasta jooksul või, kui see põhineb tahtlikul tegevusel või raskel hooletusel, siis kolme (3) aasta jooksul; 16.3.1. ühe (1) aasta jooksul alates tarnekuupäevast, kui kaup on puudu või kahjustatud või kui tarne on hilinenud;

16.3.2. kolmekümne (30) päeva jooksul alates kokkulepitud üleandmispäevast, kui kaup puudub, või kuuekümne (60) päeva jooksul alates kuupäevast, mil vedaja võttis kauba transpordiks, kui konkreetset üleandmispäeva ei ole kokku lepitud, ja

16.3.3. muudel juhtudel kolme (3) kuu jooksul alates veolepingu (kauba veo kohta) allkirjastamise kuupäevast. 16.4. Muud teenused Äriklient peab esitama lepingutingimustele mittevastava teenuse kohta kaebuse 14 päeva jooksul alates vea tegemisest või ajast, mil äriklient oleks pidanud viga märkama. Kui kaebust ei esitata õigel ajal, siis sellega seotud nõudeõigus aegub, välja arvatud juhul, kui kahju on tekitatud SmartPosti tahtluse või raske hooletuse tõttu.

17. Vaidluste lahendamine

Kõik SmartPosti ja ärikliendi vaidlused lahendatakse eelkõige läbirääkimiste teel. Kui sellistel läbirääkimistel ei jõuta kolmekümne (30) päeva jooksul kokkuleppele, lahendatakse vaidlus vastava SmartPosti riigi maakohtus, järgides asjaomase riigi õigusakte.

18. Teenuste peatamine või sulgemine

18.1. Kui äriklient ei maksa oma võlgnevusi vähemalt kahe (2) nädala pikkuse tähtaja jooksul pärast SmartPosti saadetud meeldetuletust, on SmartPostil õigus peatada ärikliendile kõigi teenuste osutamine, kuni kõik võlgnevused on tasutud.

18.2. Lisaks on SmartPostil õigus peatada kõik lepingu alusel osutatavad teenused, kui a) äriklient ei maksa kokkulepitud ettemaksu või ettemaksuga katmata jäänud summat või uut ettemaksu vastavalt SmartPosti ettemaksunõudele ühe (1) nädala jooksul alates SmartPosti nõudmisest või eelnimetatud arve kuupäevast; b) äriklient ei esita kokkulepitud tagatist või SmartPosti nõutud lisatagatist ühe (1) nädala jooksul alates SmartPosti nõudmisest; c) äriklient ületab kokkulepitud krediidilimiiti; d) äriklient on esitanud pankrotiavalduse või ettevõtte restruktureerimise/saneerimismenetluse taotluse või ärikliendi võlausaldajad on esitanud või esitavad taotluse tema pankroti või restruktureerimise/saneerimismenetluse kohta, äriklient on taotlenud avalikku kohtumenetlust oma võlausaldajate vastu või riigiamet on kuulutanud, et äriklient ei ole võimeline oma lepingulisi kohustusi täitma; e) on teada või võib muul viisil mõistlikult eeldada, et äriklient ei ole võimeline oma lepingulisi kohustusi täitma; f) äriklient ei täida meeldetuletusest hoolimata oma lepingulisi kohustusi või rikub neid oluliselt; g) äriklient on äriregistri või muu samaväärse kande kohaselt oma tegevuse lõpetanud või h) äriklient ei ole kättesaadav, kui temalt üritatakse mingis lepinguga seotud küsimuses selgitust saada.

19. Lepingu lõpetamine

19.1. Kui lepingus ei ole eraldi teisiti sätestatud, on vastastikune etteteatamisaeg üks (1) kuu.

19.2. Lepingupooltel on õigus leping viivitamata lõpetada järgmistel juhtudel: • kummagi poole oluline või korduv lepingurikkumine, kui kõnealune pool ei kõrvalda rikkumist kolmekümne (30) päeva jooksul alates kirjaliku teate kättesaamisest; • üks lepingupool on esitanud pankrotiavalduse või ettevõtte restruktureerimise/saneerimise menetluse taotluse või tema võlausaldajad on esitanud või esitavad avalduse tema pankroti või restruktureerimise/saneerimise menetluse kohta või ta on kuulutatud pankrotistunuks või on suunatud ettevõtte restruktureerimisele/saneerimisele. Lepingu lõpetamine ühe lepingupoole pankroti väljakuulutamise tõttu eeldab, et pankrotivara haldaja ei ole vastaspoole määratud mõistliku aja jooksul teatanud oma kavatsusest võtta lepinguga seotud kohustusi ega andnud lepinguliste kohustuste täitmise kohta vastuvõetavat tagatist; • üks lepingupool on taotlenud avalikku kohtumenetlust oma võlausaldajate vastu või riigiamet on kuulutanud, et lepingupool ei ole võimeline oma lepingulisi kohustusi täitma.

19.3. Lisaks on SmartPostil õigus lõpetada leping viivitamata punktis 17 nimetatud alustel ja peatada kõik ärikliendile osutatavad teenused.

19.4. Lepingu lõpetamine ja ülesütlemine peab toimuma kirjalikult.

20. Võõrandatavus

20.1. Lepingupooltel on õigus leping ilma vastaspoole nõusolekuta oma kontserni liikmele üle anda. SmartPostil on õigus leping seoses ettevõtte või äritegevuse üleminekuga kolmandale isikule üle anda.

20.2. Alltöövõtja kasutamine teenuse osutamisel ei tähenda lepingu üleandmist.

21. Lepingudokumentide tähtsuse järjekord

Kui ei ole kokku lepitud teisiti, on lepingudokumentide tähtsuse järjekord järgmine: 1. SmartPostiga sõlmitud leping või tellimuse kinnitus ja selle lisad, välja arvatud käesolevad üldised lepingutingimused; 2. muu teenuseleping ja selle lisad; 3. SmartPosti kodulehel olevad ja/või teenustega seoses esitatud juhised SmartPosti teenuse kohta; 4. teenuse eritingimused; 5. käesolevad üldised lepingutingimused.

22. Muud lepingu kehtivusega seotud tingimused

SmartPostil on õigus leping ilma etteteatamise, eraldi teadaande või muude meetmeteta üles öelda, kui lepinguga seotud teenuseid ei ole viimase kaheteistkümne (12) kuu jooksul kasutatud.

23. Muud tingimused

23.1. SmartPostil on õigus üks (1) kuu pärast teenust käsitleva lepingu lõppemist hävitada kõik ärikliendi materjalid, mis on SmartPosti valdusse jäänud. Laokliendid eemaldavad lepingu lõppemisel/aegumisel oma kauba ladudest enda kulul ja kui äriklient ei täida lepingust tulenevaid kohustusi, on SmartPostil õigus kaup ärikliendi kulul ära viia. Teenusega seotud materjale võib ladustada eraldi lepingu alusel ja lisatasu eest.

23.2. SmartPostil on kõik õigused SmartPosti teenustele ja teenustega seotud materjalidele, kaubamärkidele ning muudele sarnastele tunnustele. Äriklient võib kasutada teenuseid ja kõiki nendega seotud andmeid lepingu kohaselt ning ainult SmartPosti teenuse kasutamiseks. Kui SmartPosti annab ärikliendile arvutitarkvara või sellega seotud materjale, on ärikliendil õigus kasutada seda tarkvara ja neid materjale ainult seoses SmartPosti teenustega. Teenuste lõpetamisel peab äriklient tagastama SmartPostile viivitamata kõik arvutiprogrammid, muud materjalid ja nende koopiad.

23.3. SmartPosti võib viidata oma turunduses ärikliendi nimele ja logole kooskõlas ärikliendiga eraldi sõlmitud kokkuleppega.

23.4. Kui ärikliendi majandustegevus hõlmab näiteks internetimüügi või sarnase teenuse võimalust, ja ärikliendi kliendid kasutavad SmartPosti teenuseid, peab äriklient võtma ühendust SmartPostiga, et saada tema nõusolek, ning järgima SmartPosti väljaantud eraldi juhiseid SmartPosti teenuste, brändide, kaubamärkide, logode jms esitlemise ja nähtavuse kohta asjakohastes turundusmaterjalides.

23.5. Turundusmaterjalid on näiteks ärikliendi turundusvoldikud ja veebisaidid.

24. Üldiste lepingutingimuste jõustumine

Üldised lepingutingimused võeti vastu 6. juunil 2025 ja need jõustuvad 1. augustil 2025 ning jäävad kehtima kuni edasise teatamiseni.

LISA. Pakiveoteenuste üldtingimused

1. Piirangud seoses saadetiste sisuga Äriklient vastutab selle eest, et valitud tarneviis on saadetise sisu jaoks sobiv ja lubatud. 1.1. Väärisesemed Väärisesemeid ei saadeta pakina ega ladustata laos (nt raha, deebet- või krediitkaardid, isikut tõendavad dokumendid või muud sarnased materjalid, vt täpsemat määratlust SmartPosti veebisaitidelt või muudest SmartPosti kanalitest. SmartPosti ei vastuta selle eest, kui äriklient saadab või hoiustab väärisesemeid vastupidi siinsetele tingimustele. 1.2. Ohtlikud kaubad ja esemed SmartPosti ei transpordi ega ladusta ebaseaduslikke või ohtlikke esemeid, nagu lõhkeained, radioaktiivsed materjalid, mürgised või tuleohtlikud ained, teravad esemed või sarnased materjalid või sellised esemed või materjalid, mille suhtes kohaldatakse ametivõimude kontrolli. Seda loetelu võidakse teistel SmartPosti veebisaitidel ja muudes SmartPosti kanalites veelgi täpsustada. SmartPosti ei vastuta selle eest, kui äriklient saadab või hoiustab ohtlikke kaupu ja esemeid hoolimata sellest, et see on käesolevate tingimuste järgi keelatud. 1.3. Lennukite pardal keelatud vedelikud ja muu sisu Kui saadetis sisaldab selliseid vedelikke või muud sisu, mida ei saa lennuohutusega seotud põhjustel lennutranspordiga vedada, ei vastuta SmartPosti selle eest, et saadetis toimetatakse kätte teenuse eritingimustes määratud tarneajaks. Vajaduse korral transporditakse riigisiseselt adresseeritud saadetised alati maanteetransporti kasutades adressaadini. Kui saadetist ei saa kätte toimetada, sest selle sisu ei ole lennukis lubatud, saadetakse see saatjale tagasi. Kui märgistus on puudulik, võib saadetise selle täiendamiseks saatjale tagastada.

1.4. Haprad esemed Sõltumata lisateenusest ja -tasust tuleb eseme sisu pakendada vastavalt nõuetele, et sisu ei saaks nihkuda, määrduda ega lekkida ning et see kannataks käitlemist ja ei kujutaks endast ohtu ega kahjustaks inimesi või vara. Samuti võidakse saatjale panna vastutus kahju eest, mis on tekitatud teistele esemetele ja SmartPostile. 1.5. Loomad, taimed, toiduained ja muud tundlikud esemed Kui ei ole kirjalikult teisiti kokku lepitud, ei kasutata teenust selliste esemete saatmiseks, mille sisu nõuab spetsiifilist säilitustemperatuuri, sealhulgas surnud või elusad loomad, elustaimed või kergesti riknevad toiduained. 1.6. Rahvusvaheliste teenuste eripiirangud Välisriikidesse adresseeritud saadetiste kohta võivad kehtida kohaliku posti- või kullerteenuste osutaja piirangud ning võimalik, et ka muud piirangud, mis tulenevad asjaomase riigi õigusaktidest, ametlikest tavadest või muudest sarnastest protseduuridest. Paljudes riikides ei ole lubatud saata selliselt näiteks väärisesemeid (nagu on sätestatud ka eespool). Saatja peab kontrollima sihtriigi tolliametist/kaubandusesindusest ka muid piiranguid. SmartPosti ei vastuta kauba transpordiaja ega sihtkohta toimetamise õnnestumise eest, kui sihtriik ei aktsepteeri kauba sisu. 2. SmartPosti transpordivastutus ja õigus kaubale SmartPosti transpordivastutus algab siis, kui kaup on lepingu kohaselt transpordiks vastu võetud, ja lõpeb siis, kui kaup on lepingu kohaselt saajale üle antud. Kui kaupa ei ole võimalik saajale kätte toimetada põhjusel, mis ei tulene SmartPostist, siis lõpeb transpordivastutus, kui kaup tagastatakse (või muul viisil ärikliendiga kokkulepitu kohaselt töödeldakse). Kui kaup toimetatakse saaja ülesande alusel kohale muul viisil kui tarneaadressile, vastutab SmartPosti teenusepõhise tarneaja eest ainult algse ülesande kohaselt teostatud transpordilõigu ulatuses. SmartPostil on õigus valida transpordimeetod. SmartPosti vastutab kaupade kohaletoimetamise või vastavate saabumisteadete eest ärikliendi esitatud teabe põhjal. SmartPosti ei vastuta kokkulepitud tarneaja eest, kui viivituse põhjuseks on ärikliendist tulenev asjaolu või kui kaupa ei ole võimalik tarnida muul SmartPostist sõltumatul põhjusel. Kui ei ole teisiti põhjendatud või seadustes teisiti sätestatud, loetakse SmartPosti süsteemi sisestatud andmeid, mis näitavad kauba kättetoimetamise registreerimist, tõendiks selle kohta, et kaup on saajale kätte toimetatud, ning kauba kättetoimetamise aja kohta. Vastutus kokkulepitud tarneaja eest lõpeb ka siis, kui saajat on teavitatud sellest, et kaup on kätteandmiseks valmis. SmartPostil on õigus keelduda tasumata või ainult osaliselt tasutud saadetiste vedamisest või vajaduse korral nõuda tasumata summa ja lisatasu sisse saadetise saajalt. Tagasisaadetavad saadetised tagastatakse saatjale tema kulul. SmartPosti võtab ärikliendile tagastatud pakkide uuesti kättetoimetamise eest ärikliendilt tasu. 3. Saadetiste üleandmine 3.1. Tähitud ja/või kindlustatud esemed (kui neid on vastavas riigis) Kindlustatud ja tähitud kaubad (kui neid on ja kui need vastavad tingimustele) antakse väljastuspunktist allkirja vastu üle ainult saajale või saaja poolt kirjalikult volitatud isikule. Selliseid esemeid võib üldjuhul üle anda üksnes saabumisteate või eseme unikaalse tunnuskoodi vastu. Kui kindlustatud või tähitud saadetise (kui selline on ja kui see vastab tingimustele) saatja on piiranud selle üleandmist nii, et saadetise võib üle anda ainult saajale isiklikult, siis ei tohi saadetist üle anda teistele (nt volitatud) isikutele. Kui saadetisel märgitud saaja on ettevõte või organisatsioon (mille nimi on esimesel aadressireal), siis antakse saadetis üle ettevõtte/organisatsiooni allkirjaõiguslikule isikule või sellise isiku volitatud esindajale. Kui saadetisel märgitud saajaks on füüsiline isik ja aadress on ettevõtte või korporatsiooni aadress (ülareal on isiku nimi ja teisel real on ettevõtte/korporatsiooni nimi), siis ei saa saadetist üle anda kellelegi teisele, kellel ei ole saaja poolt SmartPostile esitatud volikirja. 3.2. Muud allkirja nõudvad esemed Muude kui eespool nimetatud saadetiste kättesaamist võib allkirjaga kinnitada ka isik, kes esitab SmartPosti müügipunktis saabumisteate või saadetise unikaalse tunnuskoodi, või isik, kes viibib saadetise kättetoimetamise aadressil, välja arvatud juhul, kui on põhjust arvata, et saadetis ei jõua õigustatud saajani või kui teenuse tingimustes on sätestatud teisiti. 3.3. Vastuvõtmine volitatud isiku poolt Ettevõtted vastutavad selle eest, et nende nimel tegutsevad isikud on selleks volitatud. Vajaduse korral peab allakirjutanu esitama volikirja ja tõendi, et ta on volitatud ettevõtte või äriühingu nimel alla kirjutama. 3.4. Alaealised ja muud õigusvõimetud pakisaajad Usaldusisikul – sealhulgas isikul, kes on alaealise eestkostja – peab olema volitus, mille on andnud (vajaduse korral) esindatav. 3.4.1. Muud tingimused Saajal võib olla õigus anda teatavate teenuste puhul töökorraldusi. Saatja võib piirata saadetiste kättetoimetamist, üleandmist või edastamist ainult siis, kui see on asjaomase teenuse eritingimuste kohaselt lubatud. Kui saaja keeldub sõnaselgelt saadetist vastu võtmast, tagastatakse saadetis viivitamata ja ilma hoiuperioodita saatjale. Välisriiki adresseeritud saadetised toimetatakse kohale riigispetsiifiliste tarne-eeskirjade ja -standardite kohaselt. 3.5. Väljastamata jäänud saadetiste käsitlemine Kui saadetist ei saa saajale kätte toimetada põhjusel, mis ei tulene SmartPostist, tagastatakse saadetis saatjale või käsitletakse seda muul viisil, nagu ärikliendiga on kokku lepitud. Teenustasu või kogutud makseid ei tagastata ärikliendile, kui saadetis tagastatakse saatjale põhjustel, mis ei ole tingitud SmartPostist. SmartPostil on siiski õigus utiliseerida: • saadetised, mis ei sisalda saatja või saaja aadressiandmeid; • esemed, mille utiliseerimiseks on saatja oma nõusoleku andnud; • esemed, mis on tarnitud lepingu alusel postkasti või muusse sarnasesse asukohta, kuid mida ei ole lepingu lõppedes sealt välja võetud; • saadetised, mille sisu on rikutud; • Eesti, Läti või Leedu (olenevalt riigist) piiridest väljapoole, st välisriiki saadetud saadetised, mille saatmistasu on tasumata või ebapiisav. SmartPosti võib müüa või utiliseerida tarnimata kaubasaadetise, mille tagastamises ei ole SmartPosti saatjaga kokku leppinud või mida saatja ei soovi tagasi võtta. Igasugune eseme utiliseerimine toimub vastavalt selle riigi kehtivatele õigusaktidele, kus teenuseid osutatakse. 3.6. SmartPosti transpordivahendite kasutamine SmartPosti omanduses olevaid transpordivahendeid (nt kaubaalused, rullkonteinerid ja kastid) on lubatud kasutada ainult SmartPosti transpordi- ja ärieesmärkidel. Neid transpordivahendeid ei tohi kasutada ühelgi muul otstarbel, ka mitte ärikliendi poolt. Äriklient vastutab kõigi transpordivahendite eest, mille ta vastu võtab või mis on ärikliendile tarnitud, ning nende kasutamise ja tagastamise eest. SmartPostil on õigus transpordivahendite kasutamist jälgida ja kontrollida, nõuda sisse tagastamata transpordivahendid ning esitada arve tagastamata jäänud transpordivahendite äratoomisega seotud tasude kohta. Kui transpordivahend on kahjustatud, kadunud või seda on kasutatud vastuolus lepinguga, on SmartPostil õigus nõuda ärikliendilt transpordivahendi ostuhinna hüvitamist. 1 Postiteenused ja pakivedu on SmartPosti pakiäri, mille sisu on pakiautomaatide ja kullerite võrgustiku kaudu pakendite – peamiselt e-kaubanduse ja isiklike saadetiste – kättetoimetamine, mis toimub kindlaksmääratud kaalu- ja suuruspiirangute alusel.

See teenus hõlmab järgmist:

  • pakkide kogumine, transport ja kättetoimetamine kuni teatud maksimumsuuruse ja -kaaluni (tavaliselt kooskõlas pakiautomaadi mõõtmetega);

  • Kohaletoimetamine pakiautomaatidesse (APM) või otse saajatele, rakendades kullereid;

  • Eestis, Lätis ja Leedus tehtavad tegevused, mis on liigitatud riiklike tavade järgi (nt postiteenused (LT & LV) ja transporditeenused (EE));

pakiäri ei hõlma suuri kaubavedusid, kaubaalustel kaupa ega spetsialiseeritud logistikateenuseid, vaid on keskendunud väikeste ja keskmise suurusega pakkide kohaletoimetamisele tarbijate ning VKEde segmendis.